آشیانه افسانه.براندون مول.نقد
تاريخ : دو شنبه 12 تير 1391برچسب:آشیانه افسانه,براندون مول,نقد, | 14:40 | نويسنده : ranius

اول قهرمانی اسپانیا رو به خودم و طرافرانش تبریک می گم!

بریم سرنقد:

من این کتاب رو دیشب خوندم.داستان بسیار ساده و زیبایی داره.البته همونطورکه کریستوفر پائولینی گفت:کاش آن را وقتی 10یا 12 سالم بود می خواندم))داستان متناسب سنین 10 تا 12 ساله!

داستان کلی:

داستان ورود یک خواهر و برادر به یک منطقه حفاظت‌شده است. منطقه حفاظت‌شده‌ای که گونه‌های مختلف جادویی و اساطیری برای جلوگیری از انقراض نسل‌شان به آن‌جا پناه برده‌اند.

در این پناهگاه تمام موجودات به لطف عهدنامه تأسیس منطقه از مصونیت برخوردارند و هرگونه سرپیچی از قوانین، عواقبی را برای موجود خاطی در پی دارد.در واقع در "آشیانه افسانه" هر کسی آن‌چه را می‌کارد برداشت می‌کند. نیکی در برابر نیکی و پلیدی در برابر پلیدی.

 

این رمان داستان و فانتزی بسیار قوی ای داره.تنها دلیلی هم که نوشتم متناسب سنین 10 تا 12 ساله اینه که داستان در سرزمین پری ها و جن های کوتوله،موجودات اساطیری و افسانه ای و...اتفاق می افته.(موقع خوندنش  فکر می کردم که چقدر داستان می تونه به اسپایدرویک نزدیک باشه.با این که از لحاظ موضوع چندان ارتباطی ندارند)

نویسنده واقعا در تصویر سازی ذهنی کتاب برای خواننده سنگ تمام گذاشته.به طوری که در حین خواندن این کتاب،اگر به خوبی با داستان همراه شوید،با ترسیدن شخصیت می ترسید،با خندیدنش می خندید و با گریستنش می گریید.خصوضا آن اواخر داستان که کندرا از احساس ناتوانی گریه می کنه و از ملکه ی پری ها کمک می خواد،بسیار طبیعیه و شما هم مسلما از این همه عجز و ناتوانی ناراحت می شوید.

تنها چیزی که برای من در این کتاب قابل قبول نیست صحنه ی جنگه.من منتظر یه شور و هیجان حماسی بودم اما چیزی که به آن رسیدم یک سری پری بودکه خودشان کار را راستو ریست کردند!

 البته بر خلاف برخی از داستان ها(مرد نیست اون دوست عزیزی که کتاب اسرار نیکلاس فلامل رو نوشت.حالا اشاره ی مستقیم ندارم!)ادامه ی این مجموعه خیلی قابل پیش بینی نیست چون همونطوری که اگر  کتاب یک را خوانده باشید می دانید،احساس می کنید که داستان به اطلاعات بیشتری راجع به خیلی از چیزها نیاز داره و همین می تونه باعث جذب شدن خواننده برای خرید جلد دوم بشه!

بر خلاف همون بعضی داستان ها،در پایان جلد یک داستان روی هوا نمی مونه.خیلی خوب تموم میشه و آماده میشه برای جلد بعد.

من توصیه می کنم این کتاب را بخوانید.حد اقل من به شخصه حاضرم برم جلد دو را بخرم و بخوانم.منتظر نظراتتون هستم.کتاب های پیشنهادی تونم بگید معرفی کنم بقیه هم بخونند.

فعلا تو برنامم نایت ساید و بارتیمیوس و شبح شاه قرار داره.و رمان هایی هم مثل کار آموز رنجر و قهرمانان المپ هم جای خودشان را دارند!

 



نظرات شما عزیزان:

soha
ساعت19:24---6 مرداد 1391
اتفاقا به نظر من کتاب جذابیه و اصلا بچه گانه نیست. اگه جلدای بعدیو بخونین متوجه میشین!



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







پيچک