معرفی رمان:سیاه قلب کورنلیا فونکه را بخوانید
تاريخ : یک شنبه 21 خرداد 1391برچسب:سیاه قلب,کورنلیا فونکه , | 13:57 | نويسنده : ranius

می دونم که همتون یا این کتاب رو خوندید یا حد اقل اسمشو شنیدید.

خواستم یه توضیحی را جع بهش بدم برای کسانی که این کتاب را نخوانده اند.اول موضوع:

مورتیمر فولچارت یک متخصص ترمیم کتاب‌های قدیمیست کسی که ۱۲ سال از عمر خود را تنها به دنبال کتاب خاصی در حال جستجوست ۱۲ سال پیش از این طی اتفاقی همسرش گم شد و او اکنون با دخترش مگی زندگی می‌کند.

اما بازهم همه چیز در حال تغییر است و این تغییرات به هیچ عنوان تصمیم ندارند مورتیمر را از دایره خود خارج کنند مگی به مرور متوجه می‌شود پدرش دارای خدادادی شگفت انگیزاست او می‌تواند هر داستانی را که می‌خواند به واقعیت بدل کند و بمرور در جریان اتفاقی قرار می‌گیرد که طی آن مادرش در یکی از داستانهایی که پدرش خوانده بود گم شد...

این مجموعه رو به انگلیسی یه بار قبلا گذاشته بودم برای دانلود .در ایران دو نشر افق و بهنام هردو این کتاب رو ترجمه و منتشر کرده اند با این تفاوت که نشر بهنام مجموعه ی کامل را منتشر کرده است.

من خودم این کتاب را در نمایشگاه کتاب خریدم و اولش خیلی حوصله نداشتم آن را بخوانم.واقعا هم 300 صفحه ی اول کتاب(کتاب منتشره توسط افق 800صفحه است)حوصله ی آدم را سر می برد و  در آن خبری از آغاز های انفجاری پرسی جکسون و هیجان خیلی زیاد خبری نیست.

نثر داستان شما را به کندی پیش می برد تا جایی که تقریبا در سیصد صفحه ی آخر به آرامی بر سرعت و روند اتفاق ها افزوده می شود و کم کم هیجان داستان بیشتر می شود تا در روز احضار شبح هیجان به اوج می رسد.

چیزی که در این رمان می بینید یک پایان خارق العاده و شگفت انگیز مثل اکثر مجموعه ی آرتمیس فاول نیست.یک پایانی است که از فصول آخر زندانی شدن مگی و فنوگلیو قابل حدس زدن است.اما چیزی که من از آن خوشم آمد همان نثر و موضوع کتاب بود که اتفاق های آن با دقت در کتاب چیده شده بود.

چیز خاص دیگری که در این کتاب به چشم می خورد،ابتدای هرفصل بود که جملاتی از آثار بزرگ فانتزی به چشم می خورد.آثاری از تی اچ وایت و جی آر آر تالکین و ... که محتوای آن جملات با روند اتفاقیه داستان در آن فصل ارتباط داشت.(اینقدر حال کردم از اینکه بیشترشونو واسه دانلود تو وبلاگم گذاشتم :دی)

در کل به نظرم کتاب بسیار خوبی است و من آن را به شما توصیه می کنم و اگر بخواهم از یک تا ده به آن نمره دهم نظر شخصی من هشت است.با ابنحال من کتاب شاه دزد این نویسنده ی بزرگ فانتزی نویس را بیشتر دوست داشتم اما از حق نگذریم سیاه قلب کتاب بسیار زیبایی است.

 

 

نظر یادتون نره.حتما که نباید یه لینک اشکال داشته باشه تا نظر بدید.

 



نظرات شما عزیزان:

آیه
ساعت14:48---25 فروردين 1392
:
وای من خوندمش
صد بار!!!!!!!!!!!
عاشقشم عاشقشم هرچی بگم اون اندازه نیس
.
.
.
راسی به وبلاگ منم سربزن تبادل لینک کنیم


آیه
ساعت14:48---25 فروردين 1392
:
وای من خوندمش
صد بار!!!!!!!!!!!
عاشقشم عاشقشم هرچی بگم اون اندازه نیس
.
.
.
راسی به وبلاگ منم سربزن تبادل لینک کنیم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







پيچک